Πα. Οκτ 7th, 2022
Έρχονται πρόστιμα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

«Μαύρα» τα πράγματα για όσους έχουν ανασφάλιστα οχήματα ή δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, όπως οφείλουν.

Οι ελεγκτικές αρχές εντείνουν δραματικά τις προσπάθειές τους για να συντονιστούν αποτελεσματικά και να καταφέρουν να δημιουργήσουν σύντομα ένα μεγάλο αρχείο για τα οχήματα, το οποίο θα διαθέτει όλες τις πληροφορίες που θα χρειάζονται.

Το όφελος για τα κρατικά ταμεία θα είναι μεγάλο! Οι απώλειες των δημοσίων εσόδων από τη μη έλευση των οχημάτων για Τεχνικό Έλεγχο ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ και ενώ η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ έχει ξεπεράσει το 1,8 εκατ. οχήματα!

Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ διαμορφώνεται σε 400 ευρώ. Για τα οχήματα που προσκομίζονται εκπρόθεσμα στα ΚΤΕΟ προβλέπεται επιβολή χρηματικής ποινή υπό μορφή παραβόλου υπέρ δημοσίου αξίας έως 67 ευρώ για τα ΙΧΕ & ελαφρά φορτηγά και αντίστοιχα για τα δίκυκλα παράβολο αξίας έως 41 ευρώ.

Το πρόστιμο που προβλέπει η νομοθεσία μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης, με την αυτόματη βεβαίωση του στο Taxisnet ανέρχεται σε 150 ευρώ.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στήνει πάντως τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες «myAuto» και «Audit-Car».

Αυτές οι υπηρεσίες θα λειτουργούν σαν “ψηφιακός φάκελος” του αυτοκινήτου περιέχοντας στοιχεία όπως η άδεια, η ασφάλεια οχήματος, ο έλεγχος ΚΤΕΟ κ.α. Αυτές οι πληροφορίες θα είναι ορατές όχι μόνο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων αλλά και στους ελεγκτές.

Η υπηρεσία myAuto θα απευθύνεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων ενώ η Audit-Car στις ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους.

Ποια στοιχεία θα είναι στη διάθεση των ιδιοκτητών οχημάτων

Με το myAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο στοιχεία του οχήματός τους που σχετίζονται με:

Την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής
Την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας
Την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων
Το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα
Τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος
Τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία
Την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Τι θα βλέπουν οι ελεγκτές

Αντίστοιχα, μέσω του Audit-Car, οι ελεγκτές θα μπορούν, όταν χρειαστεί, να έχουν πρόσβαση στα ίδια στοιχεία του αυτοκινήτου.

Σήμερα εκτιμάται πως κυκλοφορούν στο δρόμο περίπου:

650. 000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα
1,8 εκατομμύριο αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ
750.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες Audit-Car και myAuto θα διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων.

Τι δεδομένα θα έχει ο ηλεκτρονικός φάκελος

Μέχρι σήμερα, βασικές πληροφορίες όπως η ασφάλεια, τα τέλη κυκλοφορίας, η άδεια του οχήματος κτλ παρέχονταν από διάφορες βάσεις δεδομένων αποσπασματικά και όχι σε πραγματικό χρόνο. Με τις νέες αυτές υπηρεσίες, όχι μόνο θα παρέχονται οι πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, αλλά θα είναι και όλα τα δεδομένα συγκεντρωμένα σε μια εφαρμογή.

Έτσι, αφενός εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος, και αφετέρου εξασφαλίζεται η ασφαλέστερη άντληση και διασταύρωση όλων των στοιχείων του οχήματος που είναι αποθηκευμένα στα μητρώα του Δημοσίου.

Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car, θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή για το ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κτλ).

Τι δεδομένα θα έχει όμως ο ηλεκτρονικός φάκελος του ιδιοκτήτη αυτοκινήτου;

Στον ηλεκτρονικό φάκελο του αυτοκινήτου θα υπάρχουν πληροφορίες όπως:

Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
Το ιστορικό πληρωμών τελών κυκλοφορίας
Το ιστορικό του ΚΤΕΟ
Την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης
Το εάν το όχημα έχει τεθεί σε προσωρινή ακινησία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.