Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024

Πρόστιμα σε όσους δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ

Share

Πρόστιμα σε όσους δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ

Ένα μόνιμο σύγχρονο μηχανισμό ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων, θεσπίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με προσθήκη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και είναι αυτός που, θα μπορεί να ελέγχει και να επιβάλει πρόστιμα στα οχήματα που δεν έχουν περάσει εγκαίρως από τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.).

Τα οχήματα που εκτιμάται ότι θα μπουν στο στόχαστρο, ανέρχονται σε περίπου 2,8 εκατομμύρια καθώς από τα χρόνια της κρίσης και μετά πολλοί είναι εκείνοι που αμελούν αυτήν την υποχρέωση.

Σκοπός του ελέγχου είναι ο εντοπισμός παραλείψεων και παραβάσεων που σχετίζονται με την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου Κ.Τ.Ε.Ο., έτσι ώστε να αποτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων που εγκυμονούν κινδύνους για την οδική ασφάλεια, λόγω ελλείψεων ως προς την τεχνική επάρκεια και την καταλληλότητά τους.

Για την υποστήριξη της συγκεκριμένης διαδικασίας, προβλέπεται η δυνατότητα επιπλέον ενίσχυσης του προϋπολογισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανέλεγκτων οχημάτων θα ακολουθεί η επιβολή των προβλεπόμενων  προστίμων και οι ιδιοκτήτες τους θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο που ορίζει σήμερα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τη μη κατοχή έγκυρου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ σε ισχύ βρίσκεται από το 2018 και το πρόσθετο «ψηφιακό πρόστιμο» των 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιωνόταν από τη φορολογική αρχή ύστερα από την ηλεκτρονική διασταύρωση των Μητρώων.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι περασμένης ηλικίας, η συντριπτική πλειοψηφία, όσων προσέρχονται σε ΚΤΕΟ, περνά επιτυχώς τον έλεγχο με τα ποσοστά απόρριψης να αγγίζουν μόλις το 4,5%!

Όπως άλλωστε λένε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ στο παρελθόν έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν 0% απορρίψεις. Με άλλα λόγια το σύνολο των οχημάτων που πέρασε από αυτά, κρίθηκε κατάλληλο για κυκλοφορία.

Χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα, τα οποία πρέπει επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο.

Ωστόσο, εκτιμάται από το σύνολο των περίπου 1,2 εκ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, το κατώφλι των ΚΤΕΟ δεν περνά πάνω από το 1/3.

Πηγή: dimosio.gr

Διαβάστε περισσότερα

Άλλες ειδήσεις