Ένας υψηλόβαθμος Γερμανός πολιτικός κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις καταστροφικές συνέπειες, όπως είπε, που έχει η τρέχουσα πολιτική για το κλίμα στην βιομηχανική ραχοκοκαλιά της Γερμανίας.
Μιλώντας στην Welt TV από το Φόρουμ Ενέργειας της Ανατολικής Γερμανίας στη Λειψία χθες, ο Ράινερ Χάσελοφ, κορυφαίο στέλεχος της Χριστιανικής Δημοκρατικής Ένωσης (CDU) του καγκελάριου Μερτς, δήλωσε ότι οι στόχοι για το κλίμα της Γερμανίας είναι ανέφικτοι «εκτός αν χαθούν ολόκληροι κλάδοι της βιομηχανίας».
Επίσημα, η Γερμανία προσπαθεί ακόμη να γίνει «ουδέτερη ως προς τον άνθρακα» μέχρι το 2045.
Αυτό θα είναι πέντε χρόνια νωρίτερα από την προθεσμία για την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της, δήλωσε ο Χάσελοφ, ο οποίος είναι επίσης Πρωθυπουργός του Γερμανικού Κράτους της Σαξονίας-Άνχαλτ.
Είπε ότι ο κόσμος έχει αλλάξει από τότε που παρουσιάστηκε το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμβόλαιο – το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ για την επίτευξη της «κλιματικής ουδετερότητας» – το 2019, αναφέροντας ως παραδείγματα
- τον πόλεμο στην Ουκρανία,
- την οικονομική πολιτική των ΗΠΑ (βλέπε Ντόναλντ Τραμπ) και
- την σοβαρή οικονομική κρίση της Γερμανίας.
«Πρέπει να τροποποιήσουμε το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμβόλαιο και να προσαρμόσουμε το χρονοδιάγραμμα στις νέες πραγματικότητες που έχουν αναδυθεί παγκοσμίως,» δήλωσε ο Χάσελοφ.
Αναφέρθηκε επίσης στην ενεργειακή μετάβαση της Γερμανίας, την προσπάθεια της Πολιτείας να τροφοδοτήσει τη χώρα χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντί για ορυκτά καύσιμα και πυρηνική ενέργεια:
«Πρέπει να εξετάσουμε αν η ενεργειακή μετάβαση μπορεί να διατηρηθεί όπως έχει προγραμματιστεί. Οι υψηλές τιμές ηλεκτρικού ρεύματος σημαίνουν ότι οι ενεργοβόρες βιομηχανίες μας βρίσκονται υπό πίεση. Χάνουν μερίδιο αγοράς και δεν είναι πλέον ανταγωνιστικές,» είπε ο Χάσελοφ.
«Αυτό οδηγεί σταδιακά σε αποβιομηχανοποίηση αν δεν δράσουμε τώρα.»
Ζήτησε μια παύση για την απομάκρυνση των υπολοιπόμενων εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα στη Γερμανία καθώς και μέτρα ανακούφισης για τον βιομηχανικό τομέα.
«Πρέπει να απελευθερώσουμε τις ενεργοβόρες βιομηχανίες από περιορισμούς όπως το εμπόριο πιστοποιητικών εκπομπών. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε αυτές τις βιομηχανίες.»
Ο πολιτικός του CDU πρόσθεσε ότι η βιομηχανική ανθεκτικότητα έχει επίσης συνέπειες για την εθνική ασφάλεια, καθώς η Γερμανία γίνεται ολοένα και πιο εξαρτημένη από τις ξένες χώρες όσον αφορά το χάλυβα, τα βασικά χημικά και ακόμη και τα αυτοκίνητα.
«Πρέπει να έχουμε μια θεμελιώδη συζήτηση στις Βρυξέλλες και στο Βερολίνο,» κατέληξε.
Ο 71χρονος Χάσελοφ είναι Πρωθυπουργός της Σαξονίας-Άνχαλτ στην Ανατολική Γερμανία από το 2011. Σκοπεύει να αποσυρθεί μετά τις εκλογές του κρατικού κοινοβουλίου το 2026.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, το 39% των εκλογέων του προγραμματίζουν να ψηφίσουν το λαϊκό δεξιό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD), ενώ η CDU του Χάσελοφ έχει πέσει στο 27%.
Στην συνέντευξη για την Welt TV, απέρριψε τις δημοσκοπήσεις ως «μια στιγμιαία εικόνα» και επιβεβαίωσε την απόφαση του κόμματός του να μην συνεργαστεί με τους …«ακροδεξιούς».
Με την κριτική του για την πολιτική για το κλίμα και την ενέργεια, ο Χάσελοφ προσχωρεί σε μια αυξανόμενη χορωδία φωνών – ανάμεσά τους οι διευθύνοντες σύμβουλοι αρκετών γερμανικών κατασκευαστών αυτοκινήτων – που απαιτούν απόσυρση από τα παθιασμένα σχέδια της ΕΕ για την κλιματική ουδετερότητα και συμφωνούν (όσο και αν δεν τους αρέσει) με εκείνα που χρόνια τώρα λέει ο Ντόναλντ Τραμπ αλλά και η …AfD.
Σίγουρα, κάτι έχει αλλάξει στην Ευρώπη!
Πηγή: NewsFire.GR

