Εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης ξαναγράφει τους κανόνες στην εκπαίδευση!
Εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης
ChatGPT: Πώς μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης ξαναγράφει τους κανόνες στην εκπαίδευση
Σε πολλά πανεπιστήμια το ChatGPT αποτελεί πλέον κορυφαίο θέμα συζήτησης, με τους πρυτάνεις να ιδρύουν ομάδες εργασίας και να διοργανώνουν ακαδημαϊκές συζητήσεις για το πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτό το νέο εργαλείο, με πολλές απόψεις να είναι υπέρ της προσαρμογής στην τεχνολογική εξέλιξη.
Σε πολλά γνωστά πανεπιστήμια των ΗΠΑ οι καθηγητές καταργούν τις εργασίες που γίνονται από το σπίτι, οι οποίες κυριάρχησαν κατά την περίοδο της πανδημίας, καθώς τώρα θεωρείται εύκολο να γίνουν με χρήση ρομποτικών εφαρμογών παραγωγής λόγου, και προτιμούν τις εργασίες εντός της πανεπιστημιακής αίθουσας και τις χειρόγραφες και ομαδικές εργασίες, ενώ οι εξετάσεις συχνά διεξάγονται προφορικά.
Οι φοιτητές δεν θα ακούσουν πλέον «Γράψτε πέντε σελίδες σχετικά με το τάδε θέμα». Ορισμένοι καθηγητές προσπαθούν να επινοήσουν θέματα που θεωρούν πως θα είναι υπερβολικά περίπλοκα για τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης και ζητούν από τους φοιτητές τους να γράψουν για τα γεγονότα της ζωής τους και την τωρινή τους κατάσταση.
Φοιτητές λογοκλόποι ή όχι;
Όπως αναφέρει ο Σιντ Ντόμπριν, διευθυντής του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα:
«Οι φοιτητές γίνονται λογοκλόποι διότι τα θέματα που τους ζητούνται προσφέρονται για λογοκλοπή», ενώ ένας άλλος πανεπιστημιακός σχεδιάζει να αρχίσει να διδάσκει νέα ή λιγότερο μελετημένα κείμενα για τα οποία η εφαρμογή μπορεί να διαθέτει λιγότερες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα τα πρώιμα σονέτα του Σαίξπηρ στη θέση γνωστών θεατρικών του έργων.
Όπως λέει, το GPT μπορεί έτσι να ωθήσει τους ακαδημαϊκούς να ξεπεράσουν την επανάληψη και να στραφούν σε κείμενα που δεν είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο.
Αλλαγές στον τρόπο βαθμολόγησης
Σε περίπτωση που η αποτροπή της λογοκλοπής αποβεί μάταιη, πολλοί καθηγητές σχεδιάζουν να θεσμοθετήσουν αυστηρότερους κανόνες σε όσα ζητούν από τους φοιτητές τους, αλλά και στον τρόπο βαθμολόγησής τους, καθώς ένα κείμενο με θέση και δομή δεν αρκεί από μόνο του.
«Η φαντασία, η δημιουργικότητα και το καινοτόμο αναλυτικό πνεύμα που τώρα βαθμολογούνται με άριστα, στο εξής θα πρέπει να αγγίζουν απλώς το λίαν καλώς.»
Τα πανεπιστήμια σχεδιάζουν επίσης να εκπαιδεύσουν τους φοιτητές ως προς τη χρήση των νέων εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, καθιερώνοντας ακόμη και τη μελέτη τους ως υποχρεωτικό μάθημα για τους πρωτοετείς φοιτητές υπό το πρίσμα της αξίας της ακαδημαϊκής ακεραιότητας.
Κάποια ιδρύματα αναθεωρούν τους κανόνες ακαδημαϊκής τους ακεραιότητας περιλαμβάνοντας τέτοιου είδους προγράμματα στον ορισμό της λογοκλοπής. Σύμφωνα με ορισμένους, οι έως τώρα κανονισμοί είναι απαρχαιωμένοι και πρέπει να αλλάξουν διατύπωση.
Η κατάχρηση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης δεν αναμένεται να τελειώσει σύντομα, οπότε ορισμένοι πανεπιστημιακοί σκοπεύουν να κάνουν χρήση ανιχνευτών τέτοιου είδους κειμένων, όπως της υπηρεσίας Turnitin, η οποία πρόκειται να ενσωματώσει δυνατότητες αναγνώρισης χρήσης εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης φέτος κιόλας.
Ακόμη, πάνω από 6.000 διδάσκοντες μεγάλων ιδρυμάτων, όπως του Χάρβαρντ και του Γέιλ, έχουν υποβάλει αίτημα χρήσης του GPTZero, ενός προγράμματος που υπόσχεται τον άμεσο εντοπισμό κειμένων τα οποία έχουν συνταχθεί από προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης.
ChatGPT
Ορισμένοι φοιτητές θεωρούν το νέο εργαλείο χρήσιμο για τη διαδικασία της εκμάθησης, καθώς μπορεί να παράσχει νέες ιδέες. Ωστόσο, όπως είπε μία από αυτούς, το ChatGPT ενίοτε εξηγεί έννοιες με λανθασμένο τρόπο και αναφέρει εσφαλμένα τις πηγές.
Άλλοι όμως δεν έχουν τις ίδιες ανησυχίες, με τις συζητήσεις σε διαδικτυακά φόρουμ να έχουν πάρει φωτιά και το hashtag #chatgpt στο TikTok να έχει πάνω από 578 εκατομμύρια επισκέψεις.
Σε βίντεο που ανέβηκε εκεί, βλέπουμε έναν φοιτητή να αντιγράφει σε ένα ερωτηματολόγιο πολλαπλής επιλογής και να περηφανεύεται που δεν έχει ιδέα για το μάθημα, ενώ εύχεται στους άλλους «καλό διάβασμα».
Οι εφαρμογές της Open ΑΙ, της εταιρείας από το Σαν Φρανσίσκο που διαθέτει ένα από τα πιο φιλόδοξα εργαστήρια τεχνητής νοημοσύνης παγκοσμίως.
ChatGPT: Η πρωτοποριακή ρομποτική εφαρμογή που προκαλεί φόβους πως μαθητές και φοιτητές θα αντιγράφουν τις εργασίες τους, αλλά και αποτελεί δυνητικά εκπαιδευτικό εργαλείο.
DALL–E 2: Το σύστημα που παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακών εικόνων απλώς με την περιγραφή εκείνου που επιθυμεί κανείς να δει και για ορισμένους εγκυμονεί επίσης κινδύνους.
GPT-3: Με γλωσσικές ικανότητες που προκαλούν δέος, αυτό το σύστημα φυσικής χρήσης του λόγου μπορεί να γράφει, να επιχειρηματολογεί και να δημιουργεί κώδικα, με τεράστιες πιθανές μελλοντικές επιπτώσεις.