Οι υψηλές οικονομικές απαιτήσεις της αναδόχου εταιρίας που αξιώνει περισσότερα χρήματα για την υπογραφή νέας σύμβασης για τη συντήρηση των ελικοπτέρων της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο λόγος που «πάγωσε» η συνεργασία των δυο πλευρών και έχει «καθηλώσει» στο έδαφος τα πέντε ελικόπτερα του σώματος από την 1η Ιουνίου.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η Ελληνική Αστυνομία έχει εξουσιοδοτήσει τον αρμόδιο φορέα NSPA του ΝΑΤΟ για τις συμβάσεις συντήρησης των εναερίων μέσων.
Η σύμβαση με την ανάδοχη εταιρεία που έχει πιστοποίηση για τη συντήρηση των συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρων έληξε τον προηγούμενο Ιούνιο.
Παρότι η αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤΟ έχει αποστείλει την σχετική σύμβαση στην ανάδοχη εταιρεία, αυτή δεν την υπογράφει, καθώς φαίνεται πως αξιώνει περισσότερα χρήματα για τη συντήρηση.
Το ΝΑΤΟ παρότι έχει αναφέρει στην εταιρία πως αυτό δεν γίνεται, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των συμβάσεων, εκείνη δεν συμμορφώνεται.
Κάπως έτσι η Διεύθυνση Εναερίων Μέσων Σωμάτων Ασφαλείας, είναι ανενεργή για περισσότερο από ένα τρίμηνο, καθώς τα ελικόπτερα δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε κρίσιμες αστυνομικές επιχειρήσεις, υποβοηθώντας σημαντικά τις επίγειες δυνάμεις που επιχειρούν.
Το ακόμη πιο δυσοίωνο για το κρίσιμο ζήτημα είναι το γεγονός πως δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα σύναψης νέας σύμβασης με κάποια εταιρεία, για την επίλυσή του.
To NATO προσανατολίζεται στην καταγγελία της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να αναζητηθεί νέος ανάδοχος.
Η έλλειψη των εναέριων μέσων, προκαλεί επικίνδυνες δυσλειτουργίες στις επιχειρησιακές δυνατότητες της αστυνομίας, ανεξάρτητα αν σε αυτές χρησιμοποιούνται drones, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον εξοπλισμό και τις δυνατότητες των ελικοπτέρων να παρέμβουν όταν χρειαστεί.
Πηγή: Law and Order