Βαρύς είναι ο πέλεκυς με τον νέο ΚΟΚ για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση, για την οποία το πρόστιμο έχει σχεδόν τριπλασιαστεί.
Η Βουλή υπερψήφισε την Τετάρτη (10/6) τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Με τις νέες διατάξεις, η Πολιτεία οριοθετεί το πλαίσιο ευθύνης των οδηγών και αποσκοπεί πρώτα στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.
Παράλληλα, εισάγονται αυστηρότερες ποινές για τροχαίες παραβάσεις που συνδέεονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχίων ατυχημάτων, ενώ για πρώτη φορά καθιερώνεται η έννοια της υποτροπής.
Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, το ύψος των προστίμων έχει πολλαπλασιαστεί, συγκριτικά με τον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη συμμετοχή σε κόντρες, μια παράβαση που όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι το τελευταίο διάστημα έχει βρεθεί στο επίκεντρο της Τροχαίας και δη της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ).
Ειδικότερα, σήμερα η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας για 30 ημέρες, ενώ με τον νέο ΚΟΚ, το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 2.000 ευρώ και ο οδηγός χάνει το δίπλωμά του για 1 έτος.
Ο πέλεκυς πέφτει ακόμα πιο βαρύς στους κατά συρροή παραβάτες, δεδομένου ότι σε περίπτωση διάπραξης της παράβασης για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο ανέρχεται σε 4.000 ευρώ με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 2 έτη.
Σε περίπτωση διάπραξης για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών από την αμέσως προηγούμενη διάπραξη της παράβασης, τότε επιβάλλεται πρόστιμο 8.000 ευρώ και ο παραβάτης χάνει το δίπλωμά του για 4 έτη.
Σημειώνεται ότι όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τους οδηγούς που αναπτύσσουν ταχύτητα η οποία υπερβαίνει τα 200 χλμ./ώρα.
Πηγή: Law and Order